dendära feminismen.

Alltså det där med feminism är inte så lätt. En del avfärdar det direkt och tycker att feminister är rabiata manshatare. Feminister själva tycker att de är de vettigaste på jorden och att alla borde vara feminister. Jag ser några problem med feminismen.För det första, som egentligen inte feminismen kan beskyllas för är: Vad är definitionen på feminism? Vem bestämmer vem som har rätt definition? Feminister dras ofta över en kam..men alla feminister har ju olika åsikter och tankar kring sin ideologi. Jag har sett mig som feminist men just nu har jag inte längre funderat över om jag är det eller inte. För mig spelar det ingen roll om jag kallar mig feminist eller inte..jag är fortfarande den jag är..plus att mina åsikter kan förändras med tiden vilket gör att jag kan kanske pendla mellan olika ideologier och olika åsikter beroende på min livssituation och min personliga utveckling. Något som är tråkigt med F är att den delar in människor i fack vilket är motsägelsefullt. Samtidigt så behöver man kanske dela upp människor för att se problemen. Inte helt enkelt alltså. Allt för ofta tycker jag att feminismen klankar ner på män på¨ett personligt plan istället för att faktiskt ifrågasätta strukturerna istället, vilket det också görs iofs. Vissa "antifeminister" gnäller en jävla massa om att det ska va så jämlikt, det får absoluuuuut inte bli så att kvinnor får mer status, eller får det lite bättre än männen. OM det nu ska va jämlikt då ska det jävlar i mig va exakt. Som det är nu är helt okej men att kvinnor skulle få det som männen har det idag, uaaaaahmeeeehj. NÄ DET GÅR BARA INTE. JAG kan ju känna lite mer som så att...ÄHH VA FAN det är väl på tiden att vi kvinnor har lite mer makt i samhället(inte bara i hemmet). Fan låt de va matriarkat i några år så får vi se hur det blir. Troligtvis kommer det kanske inte bli bättre än nu men då har vi ju iallafall provat och då kanske världen kan gå samman i attt: Ja men det är nog bäst att det blir lika så dem flesta blir nöjda. Vem kan inte va nöjd om alla är jämlika...då kan ju ingen gnälla på de iallafall.. Är det bättre att folk går runt o gnäller till höger o vänster om att den har mer än den andre.NE. men visst. Vem bestämmer när det är jämställt? Är det när alla har lika lön? Är det när alla har lika bra betyg i skolan? När det är exakt lika uppdelning av kön i klassrum... JAG TROR: att det bästa vore om folk kom överens om att det inte är en lätt fråga och att man är villig att diskutera det utan att gå ner för mycket på det personliga. Se det mer i ett större perspektiv. Imorgon kanske jag tycker annorlunda men idag kom dessa tankar fram. En åsikt är inte ristad i sten. Det är okej att tänka om och ändra sig. Skulle vi inte kunna ändra våra åsikter skulle världen stanna i utvecklingen. Kom ihåg det.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0