krasslig.

Är krasslig och dan, isch så trist. Orkar inte möe och får sånna jobbiga hostattacker. Har iallafall ätit en ordentlig frulle idag med juice, flingor och mackor. Allt för att boosta min kropp mot friskhet. Egentligen borde jag legat i sängen igår och i söndags men så blev de icke så då får man skylla sig själv att man är dålig längre. 
Idag har jag inget planerat förens till kvällen då jag ska träffa Madde, men ska nog hjälpa syrran att förbereda hennes rum för tapetsering. 
Hon håller på nu och slipar o spacklar och jag känner mig så lat som ligger här o lyssnar...

syster min har änglakort som hon drar åt en för att se vad man ska tänka på just denna dagen och idag fick jag ett kort som handlade om att jag skulle försöka vara mer i nuet och inte vara "uppe i det blå".  Kan tänka mig att jag dagdrömmer lite för mycket och tänker på min framtid och hur den ska bli..när jag istället borde fokusera på här och nu och vara tacksam för vad jag har. För där jag är nu är ju drömmen jag hade för något år sen, att bo i hus. Det är väldigt lätt att glömma bort det man har och drömma om "ännu större" saker. Självklart tycker jag man ska drömma bort sig lite ibland, det är ganska härligt, men finns ju ingen mening att hela tiden drömma sig bort från verkligheten. 

Nu ska jag vila lite innan jag drar mitt strå till stacken..tack o hej, trevlig trettondagsafton 


Lite jul i stugan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0