Att jobba.

Jag skulle vilja påstå att jag har väldigt hög arbetsmoral. Inte så att jag har mest men helt klart över medel. Jag kollar ju telefonen då och då men det tycker inte jag stör så mkt eftersom jag alltid slutför jobbet dessutom jobbar jag inte som timanställd. 
När jag jobbar ska saker och ting hända, jag arbetar för att slutföra uppgiften aktivt och försöker tänka ut nästa steg innan. 
ATT jobba är för dem flesta livsnödvändigt och något som får dagarna att gå.
Men en sak som jag funderat mycket på är varför vi ska jobba så jädra mycket för att få en massa pengar så att när vi väl är lediga ska spendera dem på kanske ibland onödiga ting.
Ju mer man jobbar desto mer pengar har man men desto mindre fritid.
Ju mindre man jobbar desto mer fritid har du men mindre pengar.
Vilket är viktigast?  Att ha en fritid där man kan göra nästan vad man vill? Eller att jobba hela livet för att tjäna pengar så att man kan spendera på onödiga saker.

Egentligen har jag inte riktigt fått fram vad jag skulle säga men det känns som att det finns så många som går med usla tråkiga jobb bara för att man ska slita som ett djur hela livet för att vara värd något. Typ som att man bara är värd något om man jobbar. Självklart behöver man pengar...Men samtidigt är det ju inte själva pengarna och sakerna man kommer minnas på dödsbädden utan ens vänner och alla underbara minnen med dem.

Shit alltså. Virade in mig totalt i massa dravel.

Backade lite för långt innan idag så hamnade i åkern. INTE bra att köra med friktionsdäck när det är 15 cm snö ute....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0