hundkurs

Igår var Algot och jag på ett slags antagningstest inför agilitykursen...gick inte så bra haha. Har inte varit på hundkursen sen höstas så Algot var som jag vet inte vad. Jag kunde knappt hålla honom i kopplet och nosen i backen..jag är ändå stark och han kan dra i vanliga fall..Men detta var helt sjukt...Jag kunde gå två meter sen var jag tvungen o stanna haha...efter en stund lugnade han ner sig lite iallafall..han kom på min inkallning en gång men resten av tiden var jag ganska ointressant. 
DÄRFÖR måste jag hårdträna nu innan kursstarten.. Det jag ska göra är att åka ner till hundklubben och vara där bara, låta honom nosa runt och göra så att han blir avslappnad..försöka göra roliga saker helt enkelt. Helst varannan dag iallafall tänkte jag.. Är nog inga problem, gäller bara att ha viljan och motivationen. 
Om vi börjar agilitykursen så tror jag att den kommer vara guldvärd för både mig och Algot...vi behöver ha roligt och när man har en hund som tycker man är rolig att va med desto lydigare kan hunden bli :) 

Vid sidan om agilitykursen ska vi också gå en vanlig lydnandskurs. En fortsättning på kursen i höstas kan man säga..så det kommer va fullt upp med allt de vanliga plus två hundkursen i veckan :) 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0