dem ljusa stunderna i livet.

Som dem flesta vet så vill vi människor oftast visa upp våra bästa sidor och våra bästa händelser från vårt liv...vi försöker visa upp en felfri fasad. Varför vill vi det? vill vi göra andra avundsjuka? Vad försöker vi egentligen uppnå? För det spelar ingen roll hur fantastiska saker vi är med om om vi inte själva ser dem...

jag vet inte varför man vill visa upp sina bästa sidor hela tiden men jag tänkte iallafall uppmana människor till att tänka efter vad man själv har som är riktigt bra... man kan lätt bli påverkad av alla uppdateringar på Fb och av alla perfekta instagrambilder på allt från heminredning till hembakta bullar.. sanningen är dels att andras liv aldrig är så perfekt som man kan tro..det andra är, om andra människor kan leta fram sina perfekta sidor så kan väl jag...fundera på vad som är bra i ditt liv..saker som du gärna delar med dig av på Fb och instagrambilder... Tänk på dem och var tacksam över dem sakerna...hur små dem än är för i allas liv finns dem..
det gäller bara att först göra som alla andra: plocka fram dem, tänk på dem och var så tacksam som bara du kan!
jag tänkte att jag ska försöka blogga lite om saker jag är tacksam för...inte för att göra andra avensjuka utan för att visa att om man tänker efter lite så finns dem där...
för mitt liv är långt ifrån perfekt men inte på något sätt dåligt...





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0