Vad gör jag på jobbet?

Den frågan bruka ja få o få bruka svaret bli skrapa bajs, ge korna foder o ta hand om dem. Men det säger inte så mycket egentligen så tänkte jag kan visa vad jag gör lite så och då:)

Tex idag strödde jag djupströbädden,( själv faktiskt, vi bruka vara två) man stänger in djuren i en annan del av deras box o sen kör man in två halmbalar med traktorn,sen tar man isär två balar för hand med en högrep... Elle va de nu heter .hjärnsläpp. Och så sprider man ut det på 5 stora boxar där det går mellan 5-10 kvigor i varje box.

Det tar lite olika tid beroende på hur bra balar man har men runt 40 minuter.

Detta gör vi ca två gånger i veckan vid behov fast vi brukar somsagt vara två då är de inte lika slitsamt:)

Matilda
2012-12-29 @ 19:01:06
URL: http://maatildadahl.blogg.se

Bra förklarat. Haha brukar med få den frågan och mitt svar lyder likadant som ditt :)

Svar: ah de är så trist svar:P man gör ju massvis me annat!
Sofia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0